Touchpoint-målinger

Mål alle kontaktfladerne med dine kunder i real tid og optimer din kundeloyalitet

Touchpoints er lig med alle dine kunders kontaktflader med din virksomhed. Efterfølgende foretages touchpoint-målinger. De foretages f.eks. ved registreringer af transaktioner i købssituationer. Så hvis en transaktion går skævt, kommer du på forkant og forhindrer en dårlig kundeoplevelse.

Touchpoints markerer de punkter, hvor kunden har direkte kontakt med din virksomhed. Det kan være både fysisk og digital kontakt i form af en butik, virksomhed eller hjemmeside. Det er nogle af de mest essentielle handlinger, som din kunde eller medarbejder foretager sig, i deres kunderejse med dit brand.

Vigtigheden af at indarbejde mange gode touchpoints i din virksomheds ansigt til kunden udadtil er lig med en gennemgribende kortlægning af din virksomheds brand. Målinger af disse touchpoint viser dig samtidig hvilke udfordringer og positive oplevelser, kunderne har haft hos jer. De optimeres og implementeres gennem den gode strategi, som I lægger for jeres organisation.

Det skaber loyale og mere tilfredse kunder, jo mere du går op i dine touchpoints og de målinger, som I foretager jer af dem.

Få en alarm i kundeservice på en negativ erfaring

Touchpoint-målinger indsamles i real tid og opdateres løbende. Oftest vil de blive målt igennem et forløb med spørgeskemaer og kundefeedback i løbet af kunderejsen. 

De måles især i en købsbeslutningsproces eller en salgsproces, online eller fysisk, når de har haft kontakt til kundeservice, fået et produkt retur eller har haft kontakt til den tekniske support.

De vil efter denne betjening eller dette køb blive hørt om, hvordan de oplevede denne service. Hvis det modsatte skulle ske, og de ikke gennemfører handlen eller ikke putter produktet i indkøbsvognen efter endt vejledning, vil en måling af dette specifikke touchpoint være brugbar, da den sendes videre til den involverede medarbejder, der dernæst kan forebygge skaden, før den er sket.

Det er effektivt i situationer, hvor kunder udtrykker negative erfaringer af virksomheden (i form af en dårlig NPS). Den specifikke person i kundeservice får dernæst en alarm, når det sker, og ringer til kunden indenfor en time og redder situationen.

Det operationelle niveau i din virksomhed ser det som en stor hjælp, når real tids målinger kan gå ind og gøre medarbejdernes dagligdag mere fyldestgørende, mens kundernes oplevelser og samlede kunderejse hos jer bare bliver bedre og bedre.

Så både de vellykkede handlinger i kunderejsen og ikke vellykkede kan være med til at optimere og effektivisere kunderejsen i hele jeres organisation. Det bygger både på et strategisk og taktisk målretning af jeres ressourcer. 

Alt sammen med udgangspunkt i mange reelle og målbare touchpoints. Se vores workshops for yderligere sparring.

0 %
SPØRGER DERES KUNDER
0 %
HANDLER PÅ DERES FEEDBACK