Kundetilfredshed

Undgå mavefornemmelser. Arbejd målrettet med at planlægge og prioritere jeres kundetilfredshedsmålinger

Kundetilfredshedsmålinger er gode, når du skal træffe velbegrundede beslutninger i stedet for at gå efter fornemmelser og forventninger.  Det skaber bedre kundetilfredshed på langt sigt. Vi udfører f.eks. både B2B- og B2C-målinger samt strategiske målinger med fokus på NPS (Net Promoter Score) og Touchpoints.

Kundetilfredshed er situationsbestemt. Hvorvidt kunden i én situation er tilfreds med det produkt eller den service, som vedkommende lige har købt eller ej. Graden af tilfredshed defineres som forskellen mellem det, kunden forventer, og det kunden får.

Kundetilfredsheden opdeles således i gode og dårlige oplevelser, enten er kunden tilfreds eller ej. Vi taler dog altid mere om de dårlige oplevelser end de gode. Det hænger sammen med, at vi som forbrugere forventer noget af dem, vi køber af. Det virker således ikke overraskende, hvis de rent faktisk lever op til vores forventning. Hvis vi derimod oplever forsinkelser, forglemmelser eller lignede, forekommer det påfaldende, og vi bliver mere opmærksomme på det.

Ændring i kundetilfredsheden kan have store konsekvenser for den enkelte virksomhed. Fordi udbuddene er så mange og markedet så stort,  shopper vi videre til den næste virksomhed.

Begynd med jeres kunders feedback

Kundetilfredshedsundersøgelser formår at forebygge mange af de negative kundeoplevelser, der kan opstå, og vende dem til en positiv oplevelse. Undersøgelserne giver øjeblikkelig eller situationsbestemt feedback på et produkt, service, købsoplevelse eller lignende. Du begynder altså en dialog med kunden lige fra du modtager deres feedback.

Det gælder om at lytte til kunderne og vide – hvad der gør dem tilfredse eller utilfredse. Hvad motiverer dem til at købe jeres produkt/service, hvordan de bruger det, om produktet imødekommer kundernes forventninger eller, om der er behov for videreudvikling, med mere.

Vores undersøgelser skal ligeledes afdække, hvad der ligger bag kundernes handlinger og motivation for at handle hos netop jer. Det giver også en indikation af, hvad der gør kunderne loyale over for jer – eller det modsatte.

Forskellige typer af kundetilfredshedsundersøgelser

Vores fokus er udelukkende fokuseret på:

  • B2B- og B2C-kundetilfredshedsundersøgelser,
  • Strategiske målinger
  • Relationsmålinger
0 %
SPØRGER DERES KUNDER
0 %
HANDLER PÅ DERES FEEDBACK